We schrijven het jaar 2011, de Franse havenstad Marseille. Laurent Dahan heeft een ambitieus idee: een smartphone bouwen die betaalbaar is, maar toch over de power beschikt die een hedendaagse telefoon nodig heeft. Dat moet toch mogelijk zijn? Zo begint het verhaal van Wiko in februari 2011. De naam reflecteert de kern van zijn idee, verbondenheid tussen bedrijf en klant: “WE & the COmmunity”. Fonetisch krijg je dan het vrolijk klinkende Wiko: de perfecte naam voor een sympathieke missie om smartphones weer dichter bij de mensen te brengen.

In samenwerking met Tinno Mobile wordt een eerste telefoon gebouwd die in 2012 op de markt komt. De Cink is een eerste blik op de missie van Wiko: een simpele en gebruiksvriendelijke Android-telefoon, op de markt gebracht voor een eerlijke prijs. De juiste weg is alvast ingeslagen, en door het succes van dit eerste model wordt op de ingeslagen weg verder gegaan. In de eerste helft van 2013 staat Wiko op de tweede plaats op de Franse markt, en moet het alleen Samsung nog voor zich dulden. Een miljoen mensen hebben op dat moment al een Wiko-telefoon.
Tegen de tijd dat 2014 aanbreekt worden de Wiko-modellen al verspreid in 21 landen, en komt ook de eerste 4G-telefoon van de assemblagelijn gerold. Het gaat nu echt hard met dit Zuid-Franse bedrijfje, en na Frankrijk volgen Portugal, Spanje, Italië en België. Ondertussen hebben meer dan 15 miljoen mensen in heel Europa een Wiko, en dat aantal blijft groeien. In 2015 wordt elke 4 seconden een Wiko-telefoon verkocht, en zit Wiko al in 30 landen. Niet slecht voor één man met een mooie droom!
Dus waarom nu voor een Wiko kiezen? Als je op zoek bent naar een telefoon die voor méér staat dan alleen winstbejag, dan is Wiko je merk. Het draait immers allemaal om de community, om jou dus, en dat voel je aan het eerlijke product dat je in je handen krijgt. Er wordt niet bespaard op kwaliteit, de enige gedachte die telt is dat je waar voor je geld krijgt. En als je eenmaal deel uitmaakt van de Wiko-familie zal je zeker begrijpen wat we bedoelen.

En ondertussen timmert Wiko verder aan de weg: 5 jaar is een lange tijd om bij te leren, en aan de vooravond van deze mooie verjaardag schakelen we dus een versnelling hoger. Dit jaar komt de Ufeel Prime de rangen versterken, Wiko’s meest krachtige prijskraker tot nu toe, die ongetwijfeld weer veel stof zal doen opwaaien.
Phone House heeft de nieuwe Wiko als eerste in Nederland in de winkel, dus wil je de Ufeel Prime zien én uitproberen, kom dan vanaf volgende week naar jouw Phone House filiaal! Dat gaat dan ook nog eens gepaard met een te gekke win-actie. Kom jij kijken? Natuurlijk ook op phonehouse.nl.
Meer weten over de Wiko Ufeel Prime? Lees hier onze review!