Bye Bye Hi: 10 legendarische Hi momenten

Deze week heeft KPN-dochter Hi aangegeven dat zij als losstaand netwerk gaan stoppen. Het sterke jongerenmerk die sinds 1996 altijd vooraan stond in de ontwikkelingen, zal vanaf 1 mei door gaan als KPN. Volgens KPN is de klantenbehoefte van beide merken afgelopen jaren te veel naar elkaar gegroeid om nog als twee losse bedrijven door te gaan: de beide doelgroepen willen tegenwoordig altijd en overal verbonden zijn.

Ook al klopt het wel dat de doelgroepen veel op elkaar beginnen te lijken, is het wel zonde. Want wie is er niet groot mee geworden? Hi was de partij die voor het eerst een internetbundel had (5,- voor 5 MB), daarna Eindeloos Online voor 9,99 per maand (al was de aanbieding een lange tijd voor 2,50 per maand met een fair use policy) en Eindeloos Online Xtrasnel voor 15,- per maand! Maar Hi was ook de partij die studentenkorting introduceerde, extra grote sms-bundels, ToestelLease en Eindeloos Spotify (zonder dat het verbruik van de datalimiet af ging). Laten we eens kijken wie deze innovatieve Hi campagnes nog kent. De geschiedenis van Hi in 10 legendarische Hi momenten:

 

1. i-Mode – Chatman

Het is moeilijk voor te stellen, maar voor 2005 was internet op de mobiele telefoon haast niet mogelijk! Je kon sinds 1999 wel via WAP internetten, maar het was altijd langzaam. In 2005 kwam de eerste echte innovatie met Hi: i-Mode. Hiermee kon je veel sneller en beter internetten en MSN’en dan voorheen! En hoe maak je dit duidelijk aan de doelgroep? 

 

 

2. i-Mode – Bling Bling

i-Mode kwam in dezelfde tijd op de markt als toen MTV’s Pimp-my-Ride zo groot was. Hi haakte hier mooi op in, dat je met i-Mode de telefoon van binnen en buiten kon ‘pimpen’. Met de Hi Bling Bling campagne kreeg iedereen met een nieuw Hi abonnement een ‘pimp-set’ waarmee je de telefoon helemaal in glitters kon zetten of de telefoon over kon spuiten. De telefoon is immers een statussymbool en die moet je helemaal eigen kunnen maken.

 

 

3. Geen kusje?

Hi staat bekend om de verregaande campagnes en kon altijd de doelgroep helemaal met zich mee krijgen. Hoe vaak moesten we een sms’je afkappen of woorden zonder klinkers schrijven omdat we het bericht dan net binnen een sms konden passen? Hi introduceert de verdubbelaar: 1 minuut staat gelijk aan 2 sms.

 

 

4. Eindeloos Online

Hi kwam in 2008 met Eindeloos Online, toen de internetrevolutie op de smartphones begon. Ze hadden ook daar verschillende reclames voor. Leuke, zoals hieronder, maar ook vreemde, met hun boegbeeld Laura. Maakt allemaal niet uit, want je kon nu onbezorgd internetten op de telefoon!

 

 

5. Eindeloos SMS

Hi gebruikers stuurden over het algemeen veel sms’jes. Veel mensen namen een extra grote belbundel zodat je het dubbele aan sms-berichten had (zie hierboven). Totdat Hi de Eindeloos SMS bundel introduceerde, waarmee je 1.000 sms’jes per maand had voor 9,95!

 

 

6. Word geen dinges

De ‘Dinges’ reclame is een van de meest opvallende reclames die liet zien waar Hi voor stond. Er was al Eindeloos SMS, maar hoe kun je dit beter verkopen? Door 6 maanden eindeloos te laten sms’en voor 2,50! Word geen Dinges, laat altijd wat van je horen! Een typische Hi reclame:

 

 

7. Wie is Froukje?

Een andere hype was de reclame over het online opslaan van sms’jes in de online Hi Bewaarbox, waardoor je vriendin geen onbedoelde sms’jes meer kon lezen. Hi kwam met de reclame over Froukje, een collega met zo’n Peruaanse muts met flapjes over de oren. Een geweldige reclame! En de Peruaanse mutsen werden een instant hit:

 

 

8. Vrienden staan nooit uit

Hi introduceerde Hi Messaging, waarmee je veel kon internetten en onbeperkt kon sms’en! De internetbundels waren nog niet gelijk aan de bundels die we nu kennen (de hoogste bundel was 2.000 MB), maar het was wel ideaal dat je altijd je vrienden kon bereiken!

 

 

9. Wie belt er nou nog?

Deze campagne stond voor de nieuwe revolutie van de smartphone gebruikers. Hi introduceerde in 2012 de eerste bundels die niet om minuten, maar om internet gingen. Sterker nog: je kon een telefoonabonnement zonder belbundel afsluiten (grappig hoe dat gegaan is)!

 

 

10. Afscheid: Bye Bye Hi

Helaas moeten we afscheid nemen van deze provider en worden alle Hi klanten tussen 23 april en 1 juli overgezet op KPN. Voor deze klanten geldt dat de overstap automatisch gaat, er geen extra kosten komen, de voorwaarden beter worden en je gewoon hetzelfde telefoonnummer blijft houden. Voor meer informatie over deze overstap kunnen gebruikers met een abonnement hier klikken en gebruikers met Hi PrePaid kunnen hier terecht.

Bedankt voor alles Hi!  Het gaat jullie goed bij KPN!

 

Share


Over de auteur

is de social media marketeer van Phone House. Hij is dagelijks actief op Twitter en Facebook en houdt de ontwikkelingen in telecomland bij zodat jullie altijd de nieuwste, leukste en nuttigste blogposts kunnen lezen. Heb je vragen, ideeën of opmerkingen over dit blog? Stel ze gerust via socialmedia@phonehouse.nl en Bart voorziet je persoonlijk van een antwoord!


Top ↑
  • Nieuwsbrief

    Aanmelden

  • Volg Phone House online

    Volg Phone House op Facebook   Volg Phone House op Twitter   Volg Phone House op GooglePlus  

  • Verder lezen

    Bezoek de Phone House Webshop
    Doe de verlengingscheck
    Phone House op Twitter

  • Volg ons op Facebook!