Albert Heijn maakte vorige week bekend dat je de bestellingen van Bol.com tegenwoordig kan afhalen bij een deel van hun vestigingen, de week daarvoor opende ze hun eerste ophaalpunt in Heemstede. Vanaf nu kan je dus ook boodschappen doen vanaf je smartphone (Android of iPhone) via de vernieuwde Appie app.
De Albert Heijn timmert dus stevig aan de weg op hun distributieafdeling. Het handige van de vernieuwde app is dat je nu ook overal een bestelling kan plaatsen en deze kan aanpassen wanneer je wil. Het aanpassen is vooral handig als je voor een langere periode bestelt. Voorwaarde voor het thuis laten bezorgen is overigens dat je voor minimaal 70 euro aan boodschappen bestelt en ook moet je adres binnen de bestelregio vallen.
Hoe gaat het bestellen precies in z’n werk?
- Indien je gebruik wil maken van de bestelfunctie moet je ingeschreven staan bij de Albert Heijn met een AH-account. Als je nog geen account hebt kan je deze ook via je telefoon aanmaken.
- Als eerst kies je het bezorgmoment, achter de tijd staat de prijs van de bezorging. Prijzen variëren tussen de €3,95 en €11.95, afhankelijk van het tijdstip.
- Vervolgens kan je een bestelling samen stellen door producten toe te voegen. Producten toevoegen en verwijderen moet alleen veel simpeler kunnen, knoppen zitten nu half verstopt en makkelijk recepten toevoegen zit er ook niet in. Dit weerhoudt mij ervan snel en makkelijk te bestellen. Zonde, want het hoeft helemaal niet ingewikkeld te zijn.
- Vervolgens kies je voor ‘bestelling afronden’.
- Betaal met pin aan de deur. Contant betalen is niet mogelijk.
De app heeft verder geen rigoureuze veranderingen doorgemaakt. Naast de optie tot bestellen is alleen de boodschappenlijst een klein beetje aangepast; de volgorde daarvan kan je nu weer (net als bij een eerdere versie) handmatig aanpassen.
De applicatie was natuurlijk al dik in orde, de app heeft daarom zijn vaste structuur behouden. Echte veranderingen zijn ook niet nodig als je kijkt naar de ruim twee miljoen vaste gebruikers die erg tevreden zijn . De vernieuwde app is de afgelopen tijd door 4000 gebruikers getest om ervoor te zorgen dat bestellingen snel en makkelijk verwerkt zullen worden. Het is nu nog even afwachten hoe het door het grote publiek ontvangen zal worden.
Het bestellen vanaf je telefoon is een welkome aanvulling alleen vind ik het toevoegen van producten nog te omslachtig. Hopelijk kan je in de toekomst hele recepten (inclusief bijpassend wijntje?) toevoegen aan je bestelling. Daardoor zou de drempel om te bestellen voor mij een stuk lager liggen, nu struikel ik er nog over.
Wat vind jij van de nieuwe Appie? We horen het graag bij de reacties.