KPN komt met unieke Nederlandse tv content

KPN gaat speciaal voor de klanten met interactieve tv unieke Nederlandse tv-programma’s uitbrengen. Dit wordt onderdeel van de nieuwe tv-strategie van het bedrijf. Ze trappen af met Brussel: een nieuwe tv-serie die geschreven is door Leon de Winter en uitgebracht wordt door Endemol Shine Nederland. 

KPN zet met de eigen tv-content de volgende stap in het tv-kijken. Frank van der Post,  lid van de Raad van Bestuur van KPN: “In partnership met vooraanstaande partijen gaan we mooie Nederlandse programma’s maken die onze klanten iets extra’s bieden. Voor die eigen programma’s hoeven onze klanten niets te betalen.”

Deze unieke Nederlandse tv content komt beschikbaar op KPN iTV, iTV Online en ook op de nieuwe dienst Play van KPN, die later dit jaar volgt. De belangrijkste troef voor KPN is Brussel, een tiendelige Nederlandse dramaserie die in de tweede helft van 2016 uitgezonden zal worden. KPN biedt de gehele serie, tien afleveringen van 50 minuten, in één keer aan voor zijn klanten.

Naast de samenwerking met Endemol Shine, gaat KPN zich ook richten op muziek en sport. De provider is hiervoor partnerships met Mojo Concerts en het Amsterdam Dance Event aangegaan, waarmee KPN registraties en behind the scenes concerten en festivals kan uitzenden. Verder zal KPN optredens en documentaires over hiphop uitbrengen.

Op sportgebied zijn er contracten met huidige en nieuwe partners over documentaires en programma’s rondom wedstrijden van grote en minder grote sporten. De KPN Goal Alert app wordt in samenwerking met de Eredivisie verder uitgebreid met onder andere voor- en nabeschouwingen van wedstrijden.

 

Over de serie Brussel:

De nieuwe Nederlandse tv-serie Brussel wordt geschreven door bedenker Leon de Winter. “De tv-serie heeft zich internationaal ontwikkeld tot een volwaardige kunstvorm. Ik wil een Nederlandse serie maken die onderscheidend is in vorm, toon en inhoud. De ambitie ligt hoog. Nederlands drama over de botsing van de machtigen en de onmachtigen tegen een decor van een stad die zindert van spanningen. De hoofdpersonen zijn onder meer een Nederlandse Eurocommissaris, haar dochter en een Nederlandse beroepsmilitair bij de NAVO. Leidraad voor de serie is voor mij ‘Wie niet bedriegt, wordt bedrogen”. Speel het spel mee, of je gaat er aan. Het weefsel van de plot is klaar. De scene-lijsten van alle afleveringen zijn ontwikkeld. Nu ligt alle aandacht op de dialogen voor een topcast.”, aldus Leon de Winter.

Share

Bart

is de social media marketeer van Phone House. Hij is dagelijks actief op Twitter en Facebook en houdt de ontwikkelingen in telecomland bij zodat jullie altijd de nieuwste, leukste en nuttigste blogposts kunnen lezen. Heb je vragen, ideeën of opmerkingen over dit blog? Stel ze gerust via socialmedia@phonehouse.nl en Bart voorziet je persoonlijk van een antwoord!

Ook interessant