Klanten van T-Mobile kunnen niet altijd bellen met iPhone X

Mensen die een abonnement hebben bij T-Mobile in combinatie met de iPhone X kunnen al maanden niet goed bellen door een wegvallende verbinding. Tot nu toe is de oorzaak van de problematiek nog steeds niet bekend. 

Het probleem zou zich al drie maanden voordoen, sinds de release van de iPhone X in November afgelopen jaar. T-Mobile adviseert klanten om het toestel om te ruilen voor een nieuw toestel, waardoor het probleem vaak verholpen is. Het netwerk geeft aan dat het gaat om 3 op de 1000 van de geleverde iPhones die het probleem bevatten.

Omschakeling
Volgens een medewerker van netwerk doet het probleem zich voor wanneer het toestel overschakelt van 4G naar 3G, iets wat gebeurt wanneer je belt. Tijdens deze omschakeling raakt het toestel de mobiele verbinding kwijt, iets wat vooral gebeurt op plekken waar het mobiel bereik al slecht is. De oorzaak van het probleem is nog niet duidelijk, ook vanuit Apple is er nog geen duidelijke oorzaak gevonden. Volgens RTL Nieuws stroomt het forum van T-Mobile vol met klachten over de iPhone X.

Andere providers
Gek genoeg lijkt deze problematiek zich alleen voor te doen bij het netwerk van T-Mobile, terwijl het bij andere netwerken wel goed gaat. De fout lijkt volgens RTL Nieuws toch te zitten in de hardware van sommige iPhone X en iPhone 8Plus toestellen.

Advies
Wanneer deze problemen zich voordoen kan de klant het beste het toestel terugbrengen naar T-Mobile waar het toestel omgeruild kan worden: “Wij zorgen ervoor dat het bij ons gekochte toestel zo snel mogelijk wordt omgeruild”, geeft een woordvoerder van T-Mobile aan. Volgens klanten van het netwerk geven Apple medewerkers aan op de hoogte te zijn, maar is het toestel omruilen in de Apple winkel niet gemakkelijk.

Share

Tags: , , , ,


Over de auteur


Top ↑